Портал в режимі тестування та наповнення
Поліція Запорізької області нагадує, як не стати жертвою шахраїв
Опубліковано 24 вересня 2021 року о 12:44

У Запорізькому районі дві жінки втратили пильність, телефоном надали незнайомим особам  інформацію, яка стосується їх банківських карток, після чого залишились без заощаджень. Поліція відкрила кримінальні провадження та розшукує зловмисників.

23 вересня до Запорізького районного управління поліції звернулось дві жінки, які потрапили в пастку до шахраїв і потребували допомоги.

Громадянці 1954 року народження  на мобільний телефон зателефонував невідомий чоловік, який представився працівником служби безпеки одного із комерційних банків і повідомив що її банківська картка заблокована, а для розблокування потрібно назвати цифри з SMS-повідомлення та з картки. Пенсіонерка виконала усі вимоги незнайомця після чого з її банківської картки було знято гроші у сумі 12 тисяч гривень. Заявниця зателефонувала до банку для перевірки інформації та зрозуміла, що її ошукали.

На гачок до шахраїв потрапила також 33-річна жінка,  приватний підприємець. Схема шахрайських дій була аналогічна. Близько 12:30  їй на мобільний зателефонував невідомий чоловік, який представився працівником служби безпеки банку і повідомив про заблокування картки. Жінка надала сторонній людині усі дані з SMS-повідомлення та втратила 74 тисячі гривень.

За обома фактами шахрайських дій відкриті кримінальні провадження за ознаками ст. 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України. Правоохоронці проводять заходи спрямовані на встановлення осіб, причетних до злочинів.

Щоб не поповнити ряди жертв шахраїв, ні за яких обставин нікому не повідомляйте персональні дані банківських карток та рахунків! Банки володіють усією необхідною інформацією і телефонувати до вас у них немає потреби.

- Якщо вам телефонують нібито працівники банку з проханням надати конфіденційну інформацію, або здійснити якісь маніпуляції на банкоматі – перед вами шахрай. Запитайте, коли і в яке відділення ви можете підійти, щоб вирішити проблему особисто, а не телефоном;

- банки ніколи не проводять ідентифікацію власника картки при вхідному дзвінку - тільки якщо ви самі телефонуєте в банк;

- ніколи не називайте третім особам (в тому числі співробітникам банку, а також знайомим, друзям, родичам, продавцям в магазині) пін-код вашої картки, а також секретні одноразові коди, які надходять SMS-повідомленням;

Якщо ви підозрюєте, що відомості по картці потрапили до шахраїв, або вже виявили пропажу коштів, то в першу чергу потрібно заблокувати картку. Якщо мова йде про шахрайство, крім звернення в банк, необхідно написати заяву в поліцію або залишити звернення на сайті Департаменту кіберполіції (https://cyberpolice.gov.ua) або зателефонувати у сервісну службу Департаменту кіберполіції за номером – 0 800 50 51 70.

Розкажіть про правила захисту від шахраїв своїм родичам, знайомим, особливо людям пенсійного віку!

Пильність, обережність та дотримання цих простих правил - ваш внесок у власну безпеку та ваших рідних. Не давайте шахраям можливості обдурити вас і заволодіти вашим майном чи грошима.

Відділ комунікації поліції Запорізької області


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux